söndag 15 november 2009

Snart advent...



En snygg ljusstake från Svenskt Tenn som absolut kan användas som adventsljusstake.

I morse när jag tittade i almanackan upptäckte jag att det bara är två veckor kvar tilll 1:a advent. Nu är det återigen dags att gå in i julstressen; köpa julklappar, baka lussekatter, göra julfint hemma, etc. För varje år som går lovar jag mig själv att inte stressa, köpa julklapparna i tid, men det spolieras alltid. Förra året köpte jag de flesta julklapparna dagen innan julafton. Jag åkte in till Stockholm och trängdes med alla andra som gjorde samma sak som jag. Usch och fy vad jobbigt det var. I år ska jag bättra mig jag lovar, kanske ska jag köpa en julklapp redan nu i veckan.

I vår lilla familj firar vi alltid första advent med nybakta lussekatter, (som Rikard och jag alltid bakar) pepparkakor och Blossas årgångsglögg. Jag har faktiskt lyckats att få tag i årets Blossaglögg, som i år smakar mandarin. Det ska bli spännande och se hur den smakar.

Nu är det dags att ta tag i söndagens hemmasysslor. Idag blir det arbete utomhus i trädgården
Ha en trevlig söndag alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar