söndag 11 juli 2010

Shoppingguide Örebro

Innan jag åkte ut till landet i fredagseftermiddag tog jag mig en shoppingtur i Örebro. Här följer mina tips på bra butiker och gallerior i Örebro.

Boomerangbutiken
Detta är den första Boomerangbutiken som öppnades i Sverige i slutet av 1980-talet. Deras vision är att Boomerang ska vara det självklara valet för "preppies" över hela världen som söker en skandinavisk livstil. Butiken säljer kläder för män, kvinnor och barn.



Kungsgatan 2, 702 11 ÖREBRO

Heaven
Heaven är en av mina favoritbutiker i Örebro. Här hittar du kläder från b.l.a Odd Molly, Hunky Dory och Lexington.



Köpmangatan 5, 702 10 ÖREBRO

Peak Performance General Store
Även i Örebro finns det en Peak Performance General Store. Peak är Skandinaviens största klädmärke inom funktionella sportkläder. Butiken i Örebro är ganska liten, men har ändå mycket man vill ta med sig därifrån. Här hittar du plagg som lämpar sig både i skidbacken, golfbanan, stranden och i staden.



Köpmangatan 20, 702 10 ÖREBRO


Debut
Butiken som ständigt söker efter nya varumärken. Då jag besökte butiken kunde man shoppa kläder från b.l.a Acne, Tiger, Atlas design och Nudie Jeans.



Kungsgatan 14, 702 11 ÖREBRO
Pagelle är en butikskedja som har funnits sedan 1955. Deras målsättning var att ge kvinnor en naturlig mötesplats för att förverkliga sig själva och sin stil. I butiken i Örebro hittar du märkena Day, Prêt, Part Two, Sand och Almia. Denna butiken tycker jag riktar sig till äldre kvinnor.




Awesome Rags är också en av mina favoritbutiker i Örebro. Butiken har funnits sedan februari i år och ligger i stora och rymliga lokaler på Kungsgatan. Här hittar du kläder till både killar och tjejer från märkerna Filippa K, Whyred, Ben Sherman, Acne, Dagmar, m.m



Krämaren är shoppinggallerian i Örebro som passar alla. Gallerian har 39 butiker och jag lovar dig, det finns både shopping för mannen och kvinnan här. Min favoritbutik i gallerian är Gant store.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar